Team Ninja, Ninja Gaiden serisi gibi türdeki en iyi oyunlardan bazılarını geliştirmiş olan aksiyon oyunları konusunda kendini kanıtlaması gerekmeyen geliştiricilerden biridir. Ve yine de, son zamanlarda, ekip, çok fazla güvenmeden kendi başına durabilen çok az Ruh Benzeri franchise’tan biri olan Nioh serisi ile farklı türde oyunlar yaratabileceklerini kanıtlama ihtiyacını hissetmiş olmalı.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin’in piyasaya sürülmesinin ardından, Final Fantasy serisinden ödünç alınan mekanikle zenginleştirilmiş Ruh benzeri formüle çok benzersiz bir bakış açısı olan Japon stüdyosu, Team Ninja’nın aksiyon oyunlarının uzmanlığını bir araya getiren başka bir aksiyon oyunu olan Wo Long: Fallen Dynasty’yi ortaya çıkardı. yayıncı Koei Tecmo: Üç Krallık dönemi. İkisinin ne kadar iyi karışacağı görülmeye devam ediyor, ancak yakın zamanda piyasaya sürülen oynanabilir demo, ticari marka mekanikleri hala Wo Long: Fallen Dynasty deneyiminde rol oynamasına rağmen, oyunun stüdyonun son oyunlarından nasıl oldukça farklı olacağını gösterdi.
Yüzeyde, Wo Long: Fallen Dynasty, özellikle Nioh oyunlarına kıyasla ağır bir şekilde basitleştirildiğini hissediyor: benzersiz duruş sistemi, geleneksel Dayanıklılık çubuğu ve karmaşık birleşik dizeler gitti, seviyelendirme daha az istatistikle daha kolay hale getirildi ve yağma sistemi optimize edildi, dişli şimdi çok daha az ikramiye verilmesi. İlk başta, bu değişiklikler oyunu mekanik olarak geri adım gibi hissettirdikleri için çok hayal kırıklığı yarattı, ancak ilk birkaç düşman karşılaşmasından sonra, tüm deneyimin RPG unsurlarına değil, gerçek eyleme odaklandığı açıkça ortaya çıktı.
Wo Long: Fallen Dynasty demosunda yer alan dağlık bölgeyi keşfederken, Yazılım oyunundan bir başkasıyla benzerlikleri fark etmemek imkansız, Sekiro: Shadows Die Twice. Oyuncu tarafından oluşturulan karakter Kurt kadar çevik olmasa da, aşamaları daha fazla keşfetmek için çift atlama da dahil olmak üzere geliştirilmiş hareket seçeneklerini kullanabilirler. Demo aşaması, araştırmayı oldukça eğlenceli hale getiren iyi bir dikeyliğe sahiptir. Birçok isteğe bağlı alan ve öğe iyice keşfedilerek bulunabilir ve bunu yapmak oyun süresini biraz uzatır. Oyuncunun ve düşmanların ne kadar güçlü olduğunu etkileyen yeni Moral sistemi nedeniyle keşif de biraz zorunlu görünüyor.
Oyundaki her düşman iki çubuk, Sağlık ve Ruh ve Metanet seviyesini gösteren sayısal bir değerle birlikte gelir. Oyuncuya kıyasla ne kadar yüksek olursa, oyuncuların Sağlık ve Ruha önemli zarar vermesi o kadar zor olur ve o kadar çok zarar verirler. Metaneti Yükseltmek temel olarak düşmanları yenmeyi içerir, ancak oyuncu öldürülürse, Savaş Bayraklarının kilidini açmadıkça ve Bayrakları işaretlemedikçe, temel Metanet seviyesini arttırmadıkça seviyeleri bire düşer. Bunların çoğu dövülmüş yolun dışında bulunduğundan, aşamaları keşfetmek ganimet dışında ek faydalar sağlayacaktır.
Yukarıda belirtildiği gibi, Wo Long: Fallen Dynasty’de mücadele kolaylaştırıldı, ancak bu oyunun Nioh başlıklarından daha kolay olduğu anlamına gelmiyor. Aksine, savaş sisteminin savuşturmaya verdiği büyük önem nedeniyle bazı oyuncular için daha zor olabilir. Kaçmak hala mevcuttur, ancak çok düşük miktarda yenilmezlik çerçevesi nedeniyle özellikle etkili değildir, bu nedenle savuşturmak her zaman en iyi seçenektir, çünkü düşmanın Ruhunu da biraz tüketir. Bununla birlikte, parry penceresi son derece katıdır, bu nedenle oyuncuların etkili bir şekilde kullanmak için düşmanların hareket kümelerini mükemmel bir şekilde öğrenmeleri gerekir; bu, hareket kümeleri değiştiğinden ve çılgınca farklı zamanlamalara sahip olduğundan biraz zaman ve çaba gerektirecektir. Son oyunda parry penceresi biraz uzamıyorsa, bunun Wo Long: Fallen Dynasty’yi taraftarlar arasında bölücü hale getirecek mekaniklerden biri olduğunu görebiliyorum.
Dayanıklılık mekaniğinin tamamen ortadan kaldırılması, saldırıya çıldırmak ve silah Sanatlarını ve Büyücülük Büyülerini açığa çıkarmak için bir teşvik gibi görünse de, oyuncuların düşmanları yenmek için kendi Ruhlarını yönetmeleri gerekeceği için durum böyle değil. Wo Long: Fallen Dynasty. Eğer negatif değere tamamen girerse, oyuncu sendeleyip saldırılara açık olacak, ancak pozitif çıkarsa, ağır Ruh saldırısı daha güçlü olacak ve düşmanın Ruhunu tek bir vuruşta tüketebilecek kapasitede olacaktır. Sanat ve Büyüler, parlatma ve kaçma gibi Ruhun kullanılmasını gerektirdiğinden, onu yönetmek süper önemlidir, oyuncu savaş akışını ve ilgili çeşitli mekaniği anladığında son derece ilgi çekici olan bir riske karşı ödül unsuru getirir. Özellikle patron savaşları sırasında ruh yönetiminin aşırı önemi, Wo Long: Fallen Dynasty’yi Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin ve Sekiro: Shadows Die Twice arasında bir karışım gibi hissettiriyor.
Wo Long: Fallen Dynasty zorlu bir oyun olarak ortaya çıksa da, Team Ninja aksiyon oyunu uzmanı olmayan oyuncuların unvanlarının tadını çıkarmasını sağlayacak bazı sistemler uyguladı. Demoda oldukça kolay bulunabilen Kaplan Mühürlerini kullanarak, oyuncular onlara yardım etmek için bir NPC müttefiki ve diğer insan oyuncuları çağırabilirler. Yapay zeka özellikle akıllı olmasa da, düşmanın dikkatini çekmek için iyi bir iş çıkarırlar, bu yüzden onları çağırma seçeneğine sahip olmak kesinlikle memnuniyetle karşılanır. Görünmeyen düşmanları yok etmek, özellikle güçlü bir düşmanla kafa kafaya savaşmadan önce sayılarını azaltmak için de uygun bir seçenektir. Wo Long: Fallen Dynasty’nin savaşı düellolara daha fazla odaklanmış gibi görünüyor, bu yüzden aynı anda birden fazla düşmanla savaşmak çok ama çok zor olabilir.
Demonun çoklu oynanışları beni Wo Long: Fallen Dynasty’de sattı, ancak çoklu Sanat ve Büyülerle bile fazla oyuncu ifadesine izin vermeyen savaşın düzene sokulması gibi bazı oyun mekanikleri ve parlamaya büyük önem verilmesi bazı oyuncuları erteleyebilir. Bununla birlikte, Team Ninja demo ile geri bildirim topladığından, son sürümde bazı şeylerin değişmesini bekliyorum, ancak işler bu kadar değişmese bile, Wo Long: Fallen Dynasty’nin 2023’te gelen en iyi aksiyon oyunlarından biri olacağından şüphem yok. daha geniş bir alana sahip olmasa bile temyiz. Oyun gelecek yılın başlarında PC (Steam, Microsoft Store), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series S | X’te satışa sunulacak.
Demo PlayStation 5’te test edildi.
Bir cevap yazın