Warhammer 40k: Darktide Hands-on Önizleme

Warhammer 40k: Darktide Hands-on Önizleme

Warhammer 40k: Rogue Trader hakkında çok az bilgim veya beklentim olduğunu açıkça kabul ettiğim önceki izlenimlerimin aksine , bu önizleme biraz farklı. Warhammer 40k evreni hakkındaki bilgim hala aynı sınırlamalara sahip, ancak en azından oyun hakkında bazı şeyler biliyordum. Girdiğimi bildiğim en önemli şey, Warhammer 40k: Darktide, esasen, fareler olmadan Vermintide. En azından, bildiğimi sanıyordum.

Gamescom’dayken Warhammer 40k: Darktide ile uygulamalı olarak tanıştım. İlk düşüncelerim doğru muydu? Evet diyeceğim, ancak bu, oyunun aşırı basit bir açıklaması olur çünkü yadsınamaz benzerlikler olsa da, bu, yukarılara doğru yükselen bir şey sunuyor.

Diğer 4 oyunculu co-op oyunlarınız gibi (Left 4 Dead, Warhammer 4 Rats, Back 4 Blood), Warhammer 40k: Darktide sizi dört kişilik bir takımda bir karakterin yerine koyuyor. Bir yerden başlayacak, diğerine ulaşmayı hedefleyecek ve yol boyunca sizi parçalara ayırmaya çalışan bir sürü düşmanla karşılaşacaksınız. Şimdiye kadar, çok aynı. Warhammer 40k: Darktide’ın kendisini farklılaştırmaya yardımcı olmasının yolu, sunumda ve hissettirme biçimindedir.

Oyunla uğraşırken, tam sürümde yapabileceğiniz gibi bir karakter oluşturamadım. Anlaşılabilir, Fatshark hepimizin dövüşten en iyi şekilde yararlanmamızı istedi, bu yüzden oyuna girdiğimde, PC’ye bağlı olan herhangi bir karakterle oldu. Görüyorsun, dördümüz oynuyorduk. İkimizin yakın dövüş odaklı iki karakteri ve ikimizin de iki menzilli karakteri vardı. Yakın dövüşü bitirdim ama bu, emrimde menzilli silahların olmadığı anlamına gelmiyordu.

Üzerinde çalıştığım karakterin oldukça büyük bir balyozu vardı. Şimdi yakın dövüş karakteri olduğumu söylemeyeceğim – sanırım öyleydim; Ayrıca Fatshark’ın bana PC’ye bağlı hesabın bir yakın dövüş olduğunu söylediğine inanıyorum. Büyük bir balyozla, büyük bir sabırla kitlelerin arasından geçiyordum. Tamamen haksız bir aplomb değildi; Oldukça iyi bir performans sergiledim ve diğer oyuncuları oldukça iyi bir şekilde koruyup canlandırabildim. Ben de sadece birkaç kez geride kalmayı ve kaybolmayı başardım, ki bu benim için hiç de fena değildi.

Warhammer 40k oynarken fark ettiğim bir şey var: Darktide; dönmenin ne kadar kolay olduğunu. Oynadığım harita, odaların birbirinin üzerinde hareket ettiği önemli miktarda dikeyliğe sahipti. Yine de, benzer tasarım nedeniyle, bir yerde olup olmadığınızdan asla tam olarak emin olamazsınız. Haritaların büyüklüğünü ve ölçeğini eklediğinizde – eğer oynadığım harita hepsini temsil ediyorsa – kendinizi oldukça etkilenmiş bulacaksınız. İşte o zaman düşmanlar toplanmaya başlar.

Beklenebileceği gibi, Darktide bazen sizi arena tarzı alanlara filtreler; savaşın gerçek eti burada başlar. Yüzlerce düşman sizi ve ekibinizi kuşatıyor. Bazen onlarla savaşırsın, hayatta kalmaya çalışırsın. Diğer zamanlarda, ilerlemenize izin vermek için güç çekirdeklerini toplamanız ve belirli makinelere koymanız gerekir, bir kişi çekirdeği taşırken diğerleri onları savunmaya çalışır. Şimdiye kadar, yani 4vsAI.

dürüst olayım; hepsi “şimdiye kadar, yani 4vsAI”. Burada önemli olan, savaşın harika hissettirmesidir. Çekicimin etrafında sallanırken, biraz ağırlığı varmış gibi hissettim. Biraz şok patlaması, sersemletici düşmanlar yaratma yeteneğimi kullandığımda, bunu yapıyormuşum gibi hissettim. Silahımı çıkarıp uzaktan ateş ettiğimde bile mermilerin biraz ağırlığı varmış gibi hissettim. Diğer oyunların eksik olabileceği savaşta bir ağırlık var.

Bütün bunlar harika görünen ve kulağa hoş gelen bir oyun tarafından destekleniyor. Kavernöz alanlar, yaklaşan canavar sürülerini ve savaş seslerini uygun şekilde yansıtıyor. Tasarımın bir kısmı zaten biraz ters dönmeme yol açmış olsa da – muhtemelen kasıtlı – görselleri övmeden edemiyorum. Her şey, atmosfere ve uygun şekilde ürkütücü olan düşmanlara eklemek için mevcut olan daha küçük ayrıntılarla birlikte, uygun şekilde geniş ve ezici görünüyor; ve onları katlettiğinizde kanlı.

Warhammer: Vermintide ve ikincisi iyi karşılanan oyunlardı. Fatshark tarafından yapılan ilerlemeler ve oyun stili için gerçekten daha iyi hissettiren bir ayar ile Warhammer 40k: Darktide, şu anda tartışmalı bir şekilde aşırı kullanılan bir oyun türünde zirveye çıkan oyun olabilir. Warhammer 40k: Darktide, 30 Kasım’da PC için çıkacak; özet yazımızda topladığımız her bilgi kırıntısına göz atın .


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir