Microsoft’un, canlı hizmet çerçevesi ve platformlar arası sürüm de dahil olmak üzere Halo Infinite’in üretimine yüz milyonlarca dolar harcadığı bildiriliyor.
Thurrott’tan Brad Sams’in yeni raporlarına göre Microsoft, Halo Infinite’in geliştirilmesi için yüz milyonlarca dolar harcadı.
Halo Infinite, sondan bir önceki Halo oyunu olacaktı. Microsoft’un Halo-as-a-service hedeflerini yerine getirmek ve tekrarlayan mikroişlem gelirleri için doğrudan bir araç olarak hizmet etmek üzere tasarlanan Infinite’in, son Halo oyunu olması ve 10 yıllık bir süreyi kapsaması gerekiyordu. Yine de platform birleşmedi ve oyun bir F2P çok oyunculu oyun ile premium bir kampanya arasında bölündü. Bu destansı vizyon biraz pahalıya mal oldu; Microsoft’un Halo Infinite’in çalkantılı gelişimi için yıllarca büyük bir bütçe ayırdığına inanılıyor.
Yakın tarihli bir YouTube videosunda , Microsoft kaynaklarıyla da yakın bağları olan Stardock Başkan Yardımcısı ve genel müdürü Brad Sams, Halo Infinite’in bütçesinin yüz milyonları yönetebileceğini söylüyor.
Sams, Infinite’in yanlış adımlarının önemli noktalarını tartıştıktan sonra , “Bu şeye yüz milyonlarca dolar harcanması… bir Halo hayranının bakış açısından sinir bozucu” dedi.
Sams ayrıca Microsoft’un oyunları için müteahhitler kullandığından, yani sıfırdan yeni Slipspace oyun motorunun yanında inşa edilen Halo Infinite’den bahsediyor. Ayrıca 343i’nin Halo Infinite’i farklı güç ve özelliklere sahip beş Xbox konsolunda ve ayrıca gerçek bir parça kombinasyonları galaksisine sahip PC’de yapmasına yardımcı olmadı.
“Bir de büyük müteahhitler var – insanlar bu müteahhit fikrine gerçekten bağlılar. Oyun endüstrisinde müteahhitleri kullanmak olağandışı değil. Gerçekten değil. Daha önce oldu, tekrar olacak ve genellikle belirli nedenlerle yapılırlar.
“Microsoft’un sorunu, onu daha çok bir cankurtaran botu olarak kullanıyor olmalarıydı. Bunu yapmak için daha fazla geliştirme süresine ihtiyacımız var ve bu yüzden müteahhitleri işe almaya başlayalım. Microsoft, müteahhitleri ancak bu kadar uzun süre kayıtlarda tutabilir. ABD’de , eğer bir müteahhiti bu kadar uzun süre defterlerde tutarsanız, teknik olarak çalışan olurlar. Bu kadar uzun süre sonra müteahhitleri kesmek zorunda kalırsınız.”
Yorumun, verilerle veya kaynak bilgilerle desteklenen bir ifadeden ziyade sıradan bir yorum olması mümkündür, ancak Halo Infinite’in bütçesinin yüz milyonlarca doları yönettiği uzun süredir tahmin ediliyor. Orijinal inanış, Infinite’in bütçesinin 500 milyon dolar olduğuydu, ancak bu, 343i’den Frank O’Connor tarafından düşürüldü .
Bir cevap yazın