NVIDIA, basına kapalı kapılar ardında yaptığı sunumda, 12 Ekim’de piyasaya sürülecek GeForce RTX 4090 GPU için ilk somut performans rakamlarını paylaştı. Genel sunumda yalnızca belirsiz referans noktaları kullanılırken, Performans Modunda DLSS Süper Çözünürlüğü ayarlanmış 4K çözünürlük testlerine dayanarak bu slaytta gerçek FPS sayıları elde ettik. Kullanılan CPU, 32GB RAM ile donatılmış ve Windows 11 64-bit üzerinde çalışan bir Intel i9 12900K idi.
Aşağıda listelenen tüm testler, maksimum performans elde etmek için bu yeni teknolojinin önemini vurgulayan DISCS 3 destekli oyunlarda yapılmıştır. NVIDIA daha sonra sonuçları iki paranteze ayırdı: bugünün oyunları ve yarının oyunları.
Bugünün Oyunları
- Microsoft Flight Simulator – 103 FPS
- Warhammer 40,000: Darktide – 138 FPS
- Unreal Engine 5 Lyra Demo (RT) – 155 FPS
- F1 22 (RT) – 204 FPS
- Unity Enemies Demo (RT) – 89 FPS
- Cyberpunk 2077 (RT) – 141 FPS
Yarının Oyunları
- Cyberpunk 2077 (Max RT – Overdrive Mode) – 90 FPS
- NVIDIA Racer RTX (Full RT) – 80 FPS
- Justice (Full RT) – 81 FPS
- Portal RTX (Full RT) – 117 FPS

Gördüğünüz gibi GeForce RTX 4090’ın kaydettiği performans kazanımları, daha gelişmiş ışın izleme uygulamalarını destekleyen oyunlarda daha önemli. Örneğin, Microsoft Flight Simulator ve Warhammer 40,000: Darktide gibi RT etkin olmayan oyunlar yalnızca 2X performans artışı elde eder, ancak UE5 demosu ve F1 22 3X artışlarından uzak değildir, Unity demosu ve Cyberpunk 2077 ise 4X artışlarına yakındır.
CD Projekt Red’in oyunu yakında daha karmaşık RT hesaplamaları ekleyen Overdrive Modu ile güncellenecek. Overdrive Modunda GeForce RTX 4090, DLSS 3 etkinken 4X daha hızlı çalışır, Racer RTX ise 4.5X civarındadır.
NVIDIA ayrıca, yeni Ada Lovelace mimarisinde ışın izlemeyi optimize etmek için özel olarak yapılmış çeşitli donanım eklemelerini de tartıştı. Bunun nedeni, ışın izlemenin piksel başına yalnızca 39 RT işlemi gerektiren Battlefield V’e ilk girişinden bu yana, en gelişmiş başlıklar çok daha fazla bilgilendirici hale geldi. Yaklaşan Cyberpunk 2077 Overdrive Modu, örneğin, piksel başına 635 RT işlemi gerektirir.
İlk ve en önemli ekleme, Gölgelendirici Yürütme Yeniden Sıralaması olarak adlandırılır. NVİDİA’NIN GPU Mühendisliği Kıdemli Başkan Yardımcısı Jonah Alben’in açıkladığı gibi, ray tracked oyununda, bazı ışınlar sahnenin farklı alanlarına çarparsa, aynı programı çalıştıramayacaklar ve bu nedenle boşta oturmak zorunda kalacaklar.
SER, aynı program üzerinde çalışması gereken ışınların bir araya getirildiği ve verimlilik kazandığı ışın izleme hattına yeni bir aşama ekleyerek yardımcı olur.

NVİDİA’YA göre SER, Cyberpunk 2077’de önemli performans artışları sağlıyor: Overdrive Modu (+% 44), Portal RTX (+% 29) ve Racer RTX (+% 20).
GeForce RTX 4090 ve Ada Lovelace mimarisinde bir bütün olarak tanıtılan bir diğer yenilik ise Yerinden Edilmiş Mikro Kafeslerdir (DMM). Bir kez daha, geometri için ışın izleme optimizasyonunu hedefliyor. Yeni üçüncü nesil RT çekirdeği, optimize edilmiş bir BVH’Yİ (sınırlayıcı birim hiyerarşisi) anlayabilir ve işleyebilir. Bu nedenle, BVH yapı performansı iyileştirilir ve depolama gereksinimleri azaltılır.
Yerinden Edilmiş Mikro Kafesler hem Simplygon hem de Adobe araçları tarafından desteklenecektir.

Son olarak, Opaklık mikromapleri, RT puanlarının düzensiz nesnelerin ışınlardan nasıl etkilenmesi gerektiğini anlamasını kolaylaştırır. Bu, yarı saydam, opak veya bilinmeyen gibi önceden belirlenmiş opaklık durumlarını içeren opaklık maskeleriyle elde edilir. Bu nedenle, OMM’LER Akışlı Çoklu İşlemcilere (SMs) bir yolculuk kaydedebilir ve bu nedenle aşağıdaki durumda performansı% 10 artırabilir.

Bir cevap yazın